- Startsida torsby.se
- / Lättläst
- / Omsorg & hjälp
- / Flyktingar och invandrare
- / Flyktingmottagande
Enhet
- Arbetsmarknadsavdelningen
- Telefon: +4656016026
- E-post: arbetsmarknad@torsby.se
- Postadress:
- Torsby kommun
- 3. Arbetsmarknadsavdelningen
- 685 80 Torsby
- Besöksadress: Hantverkaregatan 1, Torsby
Person
När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen
Flyktingmottagande
På denna sida kan du läsa om hur vi
i Torsby kommun tar emot flyktingar.
När du får ditt svenska uppehållstillstånd
blir du placerad i en kommun.
Du får också själv välja
vilken kommun som du vill bo i.
Om du väljer eller blir placerad i Torsby
får du hjälp med bostad av kommunen.
Torsby kommun ansvarar också för SFI och samhällsorienteringen.
På arbetsförmedlingen får du personlig vägledning
och du skriver en etableringsplan
tillsammans med din handläggare.
Här kan du läsa mer om flyktingmottagning.
(Informationen ligger utanför lättlästa sidor.)
Innehållsansvarig: Ronny Larsson
Senast genomgången:
Senast uppdaterad:
Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.