Torsby kommun
Torsby kommun

Enhet

Person

  • Anita Karlsson
  • Biståndshandläggare
  • Tfn: +4656016165
  • Mobil: +46706916126
  • E-post: anita.karlsson@torsby.se
  • Besöksadress: Vävaregatan 2, Torsby
  • Eva-Lotta Nordahl
  • Biståndshandläggare
  • Tfn: +4656016208
  • Mobil: +46725407321
  • E-post: eva-lotta.nordahl@torsby.se
  • Besöksadress: Vävaregatan 2, Torsby
  • Marie Lindgren
  • Biståndshandläggare
  • Tfn: +4656016126
  • Mobil: +46730516069
  • E-post: marie.lindgren@torsby.se
  • Besöksadress: Vävaregatan 2, Torsby


När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen

Trygghetslarm

Att känna sig trygg i sitt hem är viktigt. Trygghetslarm gör att du kan känna dig tryggare i din bostad.

Trygghetslarm är ett hjälpmedel som du kan ansöka om. Trygghetslarmet har du i ditt hem för att kalla på hjälp vid oförutsedda situationer.

När du larmar får du kontakt med trygghetscentralen. Trygghetscentralen skickar vid behov personal från hemtjänsten för att hjälpa dig.

Har du frågor?

Då kontaktar du en biståndshandläggare. Kontaktuppgifter finner du under ikonen "Kontakt" här ovan.

Vad kostar det?

Här finner du information om avgiften för trygghetslarm.

Så ansöker du

Du kontaktar en biståndshandläggare för att göra en ansökan. Ansökan kan göras muntligt via telefon, skriftligt på blankett eller via vår e-tjänst. Kontaktuppgifter finner du under ikonen "Kontakt" här ovan.

Vad händer sedan?

Biståndshandläggaren fattar ett beslut om du beviljas trygghetslarm eller inte. Bedömningen görs utifrån dina möjligheter och behov.

Du får ett skriftligt beslut från handläggaren.

Beslutet kan överklagas

Om du inte beviljats det du ansökt om, har du rätt att överklaga. Din överklagan ska vara inlämnad senast tre veckor efter att du fått det skriftliga beslutet.

Här kan du läsa om hur du överklagar.

Innehållsansvarig: Ann-Mari Törnevik
Senast genomgången:
Senast uppdaterad:

Till toppen