- Startsida torsby.se
- / Lättläst
- / Omsorg & hjälp
- / Rådgivning och jourer
- / Har du blivit slagen?
Enhet
- Individ- och familjeomsorgen
- Telefon:
- E-post: ifo@torsby.se
- Postadress:
- Torsby kommun
- 32. Sociala avdelningen
- 685 80 Torsby
- Besöksadress: Vävaregatan 2 Torsby
Person
- Mona Ram
- IFO - chef
- Tfn: +4656016168
- Mobil: +46732712284
- E-post: mona.rahm@torsby.se
- Besöksadress: Vävaregatan 2, Torsby
När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen
Har du blivit slagen?
Har du blivit slagen, hotad eller illa behandlad
av någon i din familj eller av någon annan?
Vi på enheten för försörjningsstöd och missbruk
kan hjälpa dig som är vuxen
så att du får prata med någon
och även får hjälp att slippa våldet.
Ring till kommunens växel
på telefonnummer 0560-160 00.
och fråga efter enheten för försörjningsstöd och missbruk.
Barn som har upplevt våld
Om ett barn har blivit slaget
eller varit med om våld hemma,
ring till kommunens växel
på telefonnummer 0560-160 00.
och fråga efter barn- och familjeenheten.
Akut
När det är akut,
ring direkt till polisen
på telefonnummer 112.
Kvinnojouren
Kvinnojouren hjälper kvinnor som har blivit slagna
och behöver hjälp.
Ring till Kvinnojouren på telefonnummer 0560-146 44.
Om du snabbt behöver prata med polisen, ring telefonnummer 112.
Kvinnofridslinjen
Kvinnofridslinjen når du på telefonnummret 020-50 50 50.
Här kan du hitta mer lättläst information på kvinnofridslinjen.
Här kan du läsa mer om krismottagning för kvinnor och män.
(Informationen ligger utanför lättlästa sidor.)
Här kan du läsa mer om våld och hot.
(Informationen ligger utanför lättlästa sidor.)
Innehållsansvarig: Mona Rahm
Senast genomgången:
Senast uppdaterad:
Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.