- Startsida torsby.se
- / Kommun & politik
- / Service och kvalitetsarbete
- / Servicemätning telefoni och e-post 2024
Enhet
- Kommunkansliet
- Telefon: +4656016000
- E-post: torsby.kommun@torsby.se
- Postadress:
- Torsby kommun
- 1. Kommunkansliet
- 685 80 Torsby
- Besöksadress: Nya Torget 8, Torsby
Person
- Helena West
- Administrativ chef
- Tfn: +4656016003
- Mobil: +46701040766
- E-post: helena.westh@torsby.se
- Besöksadress: Nya Torget 8, Torsby
När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen
Servicemätning telefoni och e-post 2024
Här finner du resultatrapporten och du kan läsa om servicemätningen 2024 för telefoni och e-post som kommunen deltagit i.
Resultatet från servicemätningen 2024
Resultatrapporten för SKR Servicemätning 2024 Pdf, 1.8 MB.
Torsby kommun har för tredje året deltagit i Sveriges Kommuner och Regioner, SKR, koncept för att mäta invånarnas upplevelse av service och bemötande vid kontakt med sin kommun. Totalt deltog 89 kommuner.
Mätningen pågick mellan 18 mars – 17 maj 2024. Enkäter skickades ut via e-post eller SMS. Det var företaget Brilliant som sände ut dessa.
Vi tackar alla som tagit sig tid att svara på enkäterna och detta kommer vara ett värdefullt underlag l i vårt ständiga arbete med att förbättra servicen till våra medborgare.
Resultat för Torsby kommun genom inkommande telefonsamtal
Följande frågor ställdes i enkäten som besvarades av 307 personer.
- I din senaste kontakt med kommunens medarbetare, hur nöjd är du med bemötandet?
- Hur enkelt var det att få hjälp av kommunen med din fråga?
Resultat bemötande
För frågan om bemötande var siffran för kommunen 82,3 för 2024 (100 max). För SKR servicemätning var totalsnittet 83,8. Årets siffra var något lägre för Torsby kommun. Tidigare årssiffror för kommunen har varit 84,9 för 2022 och 86,7 för 2023.
Resultat enkelhet
För frågan om enkelhet var siffran för kommunen 76,7 för 2024 (100 max). För SKR servicemätning var totalsnittet 74,9. Tidigare årssiffror för kommunen har varit 80,6 för 2022 och 78,8 för 2023.
Resultat för Torsby kommun genom inkommande e-post
Följande frågor ställdes i enkäten som besvarades av 26 personer.
- Upplevde du svaret från kommunens medarbetare som tydligt?
- Var det enkelt att få hjälp av kommunen med din fråga?
Resultat tydlighet
För frågan om tydlighet var siffran för kommunen 91,3 för 2024 (100 max). För SKR servicemätning var totalsnittet 83,6. Så årets siffra var betydligt högre för Torsby kommun. Dock var svarsfrekvensen låg och resultatet ska tas med försiktighet. Tidigare årssiffror för kommunen har varit 88,4 för 2023.
Resultat enkelhet
För frågan om enkelhet var siffran för kommunen 91,3 för 2024 (100 max). För SKR servicemätning var totalsnittet 80,2. Så årets siffra var betydligt högre för Torsby kommun. Dock var antalet svar lågt och resultatet ska tas med försiktighet. Tidigare årssiffror för kommunen har varit 79,5 för 2023.
Innehållsansvarig: Helena Westh
Senast genomgången:
Senast uppdaterad:
Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.